Стратегии
Маркетингова стратегия е процесът на планиране, който позволява на дадена организация да концентрира своите ограничени ресурси в най-добрите възможности за увеличаване на продажбите си и постигане на стабилно конкурентно предимство. Една маркетингова стратегия би следвало да е центрирана около ключовата концепция, че удовлетвореността на клиентите е основната цел.
Всяка маркетингова стратегия се състои от добре обмислени поредици от тактики, които да направят маркетинговия план по-ефективен. Маркетинговите стратегии служат основно за подсилване и стабилизиране на маркетинговите планове, изготвени за да запълват пазарни нужди и да постигат маркетингови цели. Плановете и целите обикновено се проверяват за измерими резултати. Маркетинговите стратегии( са динамични и интерактивни. Те са частично планирани и частично непланирани.
Основните тактики и действия на маркетинг стратегията са свързани с елементите на маркетинг микса и със стратегическото управление на организацията:
- разработка и развитие на продуктите,
- промоции,
- интернет маркетинг,
- реклама,
- дистрибуция и пласмент,
- ценообразуване (определяне на цените),
- управление на взаимоотношенията с клиентите (връзки с обществеността),
- определяне на маркетинговите цели на фирмата,
- определяне избора на целеви пазарни сегменти,
- позициониране на търговските марки,
- заделяне на ресурси,
и други.